Monday, March 29, 2010



Filem My Name is Khan ini dibintangi oleh aktor utama Bollywood Shah Rukh Khan dan Kajol.
Filem telah diterbitkan pada bulan lalu. Filem hasil garapan sutradara Karan Johar ini telah dilakukan sepenuhnya di San Francisco, Amerika Serikat dalam jangka masa 2 bulan tanpa henti.

Awal film ini menceritakan tentang kehidupan dari Rizwan Khan yang di lakonkan oleh Shahrukh Khan yang di tangkap atas dasar tuduhan perilaku yang mencurigakan seperti seorang pengganas. Cerita ini telah menekankan isu- isu sentisitif iaitu isu agama Islam di Amerika Syarikat. Cerita ini juga mencerikan bagaimana umat Islam di Amerika Syarikat hidup menderita di sana sewaktu pengeboman 11 September 2001.

Di dalam filem ini juga Shah Rukh Khan memagang watak sebagai seorang pengidap Sindrom Asperger yang dikenali sebagai Rizvan Khan. Rizvan Khan telah bertemu dengan seorang wanita cantik beragama hindu yang di perankan oleh kajol dan akhirnya Rizvan Khan berkahwin dengan wanita tersebut sehingga terjadi di suatu babak dimana, anak mereka di temui terbunuh disebabkan oleh tindakan orang - orang Amerika Syarikat yang membenci orang Islam ketika itu.

Didalam filem ini juga menceritakan kekejaman Predisen Bush terhadam umat-umat islam di seluruh dunia yang menjadi mangsa akibat dituduh sebagai pengganas.

No comments:

Post a Comment