Monday, March 29, 2010

Cairex EXPO 2010

Sebuah Karvinal kerjaya dan hubungan industri (Cairex Expo 2010) telah berlangsung di Universiti Teknologi Mara (UiTM) pada 16 hinnga 18 Mac 2010 di dewan Sri Budiman dan dewan Annexe.

Karnival yang diadakan kali ketujuh ini melibatkan pameran kerjaya daripada hampir 50 buah organisasi yang ternama di Malaysia. Selain dari itu,sesi temuduga juga diakan bagi para graduan yang ingin mencuba untuk mencari pekerjaan pada hari tersebut.

Karnival yang diuruskan oleh bahagian karier, kerjaya, persatuan pelajar dan alumni ini diadakan adalah bertujuan untuk memberi peluang kepada para graduan – graduan mencari peluang pekerjaan di organisasi – organisasi yang terpilih di Malaysia.

Selain dari itu juga, para pelajar – pelajar yang berada di semesta akhir digalakan untuk mengikuti sesi program seminar pekerjaan yang dikendalikan oleh para penceramah – penceramah bebas terkenal yang pernah menyertai organisasi – organisasi gergasi ini.

Diantara organisasi – organisasi yang terlibat pada hari tersebut ialah New Strait Time, Maybank Finance Bhd, Jusco Aeon Co. (M) Bhd, Perusahaan Otomobil Kedua Sdn Bhd (Perodua) dan beberapa organisasi kerajaan yang terlibat di dalam menjayakan karnival ini.

No comments:

Post a Comment